>

Wednesday 29 October 2014

Ostematrik Shaklee | Kalsium Lengkap Dalam Pil

kalsium



Assalamuaalaikum dan Selamat Sejahtera.

Alhamdulillah dengan izin Allah, hari ini saya akan berkongsi mengenai pil kalsium Shaklee. Seperti yang kita tahu kalsium sangat penting kepada tubuh badan kita.

Kalsium adalah satu unsur penting dalam tubuh badan. Ia penting untuk aktiviti penguncupan otot, pembentukan tulang dan gigi yang kuat, pembekuan darah, penghantaran impulse saraf, pengawalaturan degupan jantung dan keseimbangan bendalir dalam badan. 

Ha..jom kita lihat apa yang bestnya ostematrik Shaklee ni..

Keistimewaan Ostematrik Shaklee

Ostematrik Shaklee merupakan kalsium yang isinya paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. 

Formulanya yang unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang mengandungi :
  • Kalsium
  • Magnasium
  • Fosforus
  • vitamin D
  • Zink 
  • Kuprum
  • Maganes
  • Boron
Nutrien-nutrien ini sememangnya perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur dengan berkesan.


astematrik shaklee


Tahukah anda ?

  • Jisim tulang akan berkembang kepada maksima pada umur 28, dan semakin berkurangan sedikit demi sedikit selepas itu.
  • Cara terbaik  untuk mengukur penyerapan kalsium daripada suplemen adalah dengan mengukur perubahan dalam kalsium darah selepas penggunaan suplemen. Penggunaan hanya 2 tablet dari ostematrix menyebabkan peningkatan dalam statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12 jam.

Manfaat utama Ostematrik Shaklee

  • Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, ekzema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan meransang darah untuk memekat.
  • Membaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan membaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan keselesaan tidur, meperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga membantu depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnasium serentak dapat membantu meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengakalian Tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
  • Membantu hiperaktiviti perut dan sakit gastrik
  • Vitamin D : Dinamakan sebagai vitamin D pada tahun 1916 apabila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningkatkan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu yang melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.
  • Magnasium : Ini adalah ion positif no2 penting didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang rawan. Selain itu, ia membantu sistem saraf, mengaktifkan enzime tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf otot, menstabilkan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang mendapat kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukosa.
  • Zink, Boron, Magnasium, Kuprum : Memelihara motabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

ostematrik shaklee

Bagaimana memilih kalsium premium

Produk kalsium diluar sana banyak dan mempunyai pelbagai jenama dan keluaran jadi bagaimana kita nak pilih yang betul-betul bagus ya :D

  • Pilih produk yang ada vitamin D dan magnasium
  • Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.


Jom dapatkan Ostematrik Shaklee sekarang sengan klik gambar dibawah 
beli ostematrik shaklee



Jom baca entry bagaimana ostematrik boleh membantu Sakit Sendi.



"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"


Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.
Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee?? klik CARA NAK JADI AHLI
Ingin tahu kelebihan jadi ahli?? klik KELEBIHAN JADI AHLI 
Ingin tahu kelebihan shaklee?? klik KELEBIHAN SHAKLEE

# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-
Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com

Pengedar COD sekitar Alor Setar

3 comments:

  1. Ostematrix memang sesuai untuk anda yamg bermasalah dengan sendi dan tulang..sebiji ostematrix bersamaan dengan segelas susu. Begitu penting ostematrix ini untuk tubuh bdan kita, jangan lewatkan pemgambilannya setiap hari.

    ReplyDelete
  2. Ostematrix ni macam Vivix ye. Untuk rawat orang yang ada masalah tulang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostematrix sememangnya sangat baik untuk kesihatan tulang kerana mengandungi kalsium premium yang dapat membantu melambatkan penuaan tulang.

      Vivix pula cara menangani masalah lebih kepada antioksidants dan anti- penuaan dengan 4 makanisma selullar yang antaranya boleh membaiki sel dan DNA

      VIVIX SHAKLEE TERBAIK

      Delete

nRelate Posts Only