>

Sunday, 28 December 2014

Bantuan Pek Makanan Kepada Mangsa Banjir



Bantuan Pek Makanan Kepada Mangsa Banjir
Sumber Google


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


Rasanya sudah hampir seminggu saya menyepi, bukan niat untuk menyepi tetapi sejak akhir-akhir ini masalah "line" sering berlaku menyebabkan kesukaran untuk meng"update" blog yang dicintai ini :D

Dewasa kini, negara kita dilanda banjir yang mungkin tidak pernah terfikir dek akal kerana kebanyakan tempat yang tidak pernah naik air dinaiki air. Banyak tempat-tempat yang terjejas dan ada juga beberapa tempat yang sukar diberikan bantuan kerana keadaan cuaca dan arus air yang tidak menentu. 


Bantuan Pek Makanan Kepada Mangsa Banjir
Sumber Google


Oleh itu, Sebagai manusia yang diberikan perasaan marilah kita sama-sama berdoa dan berikan sumbangan semampunya untuk membantu mangsa-mangsa banjir ini. 

Bantuan Pek Makanan 

 

bantuan mangsa banjir 

 
Kawan saya yang sekarang berada di Bacok sedang menguruskan secara terus bantuan untuk mangsa-mangsa banjir di Kelantan.

Saya dan rakan-rakan lain juga sedang membantu untuk tujuan yang sama.

Sekiranya rakan-rakan yang lain juga ingin menyumbang, amat di alu-alukan ke no akaun tertera.

Sumbangan makanan ini akan dihantar terus setiap hari ke pusat pemindahan banjir

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya Anis dengan w.app atau sms ke 019-5690905


Pek Makanan Brahim's sedia dimakan ini sememangnya mudah disediakan dan memudahkan mangsa banjir untuk sediakan makanan mereka kerana tidak perlu masak. Hanya rendam dalam air panas pun dah boleh siap dihidang dan dimakan.





Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.




# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-


Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com
=========================================================================
"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
=========================================================================

Tuesday, 23 December 2014

Resepi Sotong Goreng kunyit


 
sotong
Lebih kurang macam ni lah sotong saya tadi :D (Sumber Google)



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari ni tetiba nak kongsi resepi lah :D

Alkisahnya tengah hari tadi siang sotong dan fikir apakah resepi yang paling mudah dan ringkas dengan sotong ni ye.

Mulalah tanya pak cik Google dan kawan-kawan dan saya tertarik dengan " Masak Sotong Goreng Kunyit " rasanya dah lama tak masak dan makan.

Resepi  Resepi Sotong Goreng kunyit

Bahan-bahannya :

1. Sotong lebih kurang 1 kg
2. 3/4 sudu serbuk kunyit
3. 1 sudu tebung jagung
4. 2 ulas bawang putih (dihiris halus)
5. 1 biji bawang besar (dihiris bulat dan dileraikan)
6. 1 biji cili merah (dihiris )
7. 1 biji cili hijau atau melaka ( ikut korang nak pedas ke tak)
8. garam secukup rasa
9. Bawang goreng untuk hiasa ( tak nak pun tak pa)


(Bahan-bahan ini boleh diolah sendiri )



CARA MEMBUATNYA

  1. Sotong dibersihkan, kemudian hiris bentuk gegelang, cuci dan toskan. Kemudian gaul dengan serbuk kunyit dan sedikit garam. Perap 25 minit.
  2. Panaskan minyak dalam kuali, tumis hirisan bawang putih hingga harum, sementara itu masukkan 1 camca besar tepung jagung ke dalam sotong yang diperap tadi. Gaul rata dan masukkan ke dalam kuali, besarkan api dan gaul rata. Tambah bawang besar, cili merah dan hijau. Kacau rata. 
  3. Tambah garam secukup rasa, kacau dan masak sekejap lagi. Rasa dan jika ok boleh matikan api. Tabur hirisan daun bawang dan bawang goreng, hidangkan segera bersama nasi panas dan lauk2 lain..




Sangat mudah ringkas dan sedap. Saya dah cuba :D 
Tapi tak ambil gambar pulak tadi.
rujukan



eh..nanti dulu..sempena bualan disember 2014 ini Shaklee telah membuat promosi keatas produk Vitamin c dan Vitamin E serta Shaklee Collagen Powder


kolagen


untuk keterangan lanjut jom klik link:
Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.




# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-


Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com
=========================================================================
"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
=========================================================================

Sunday, 21 December 2014

Anak Anda Tak Mahu Makan?


kurang selera makan
Sumber Googgle



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Anak Anda Kurang Selera Makan? Seorang ibu mana yang tidak risaukan anaknya yang kurang selera makan. Biasanya kanak-kanak yang kurang selera makan ini mereka kurus dan wajah kurang bermaya. Kanak-kanak yang sedang mengalami tumbesaran sememangnya perlu makan untuk mendapatkan nutrien yang lengkap. 

Nutrisi yang lengkap diawal perkembangan kanak-kanak adalah sangat penting untuk perkembangan jangka panjang kanak-kanak. Oleh itu, sebagai ibu bapa anda perlulah memastikan anak anda mengambil makanan yang berkhasiat dan mempunyai nutrisi tang lengkap di awal perkambangan anak-anak anda.

Apa kata doktor Mengenai Anak Yang Tidak Mahu Makan ?


Saya ada membaca jawapan Dr Zubaidi kepada soalan seorang ibu risau tentang anaknya yang berumur 1 tahun 6 bulan yang sukar untuk makan sehingga sekiranya lapar pun hanya makan dua hingga suap sahaja. Sekiranya kita berada  di tempat ibu tersebut pasti kita juga akan berada dalam kerisauan.


Jawapan doktor mengenai soalan ibu risau ini, Dr Zubaidi mengatakan masalah anak sukar untuk makan agak biasa pada umur sekitar setahun.

Banyak punca anak anda mempunyai masalah ini. Sekiranya anak anda sihat dan telah mendapat pemeriksaan doktor, maka ada beberapa langkah yang boleh diambil untuk mengurangkan masalah sukar makan ini.
 


10 Langkah Mengatasi Masalah Anak Sukar Makan - Dr Zubaidi

1. Kebiasaannya kanak-kanak suka memilih makanan.  Mereka akan memilih makanan yang mereka sahaja pada kebiasaannya.

Oleh itu, janganlah memaksa anak anda mencuba makanan baru, sentiasalah menyediakan makanan kegemaranya disamping memastikan makanan itu berkhasiat.


2. Jangan cuba memujuk anak anda makan dengan menjanjikan sesuatu jika mereka dapat menghabiskan makanan. Biasanya ada segelintir ibu bapa yang menjanjikan makanan yang tidak sihat seperti gula-gula atau coklat. Langkah ini sebenarnya salah, kerana anak-anak anda akan lebih gemar kepada makanan kurang berkhasiat yang dijanjikan. 

Hal ini akan menyebabkan mereka akan menjadi semakin minat kepada makanan yang tidak berkhasiat.


3. Hiaskan makanan dengan warna-warna yang terang seperti meletakkan lobak merah pada sayuran bewarna lain agar makanan yang disediakan kelihatan menarik dan sedap.


4. Galakkan anda untuk makan lebih banyak. Sekiranya anak anda tidak dapat menghabiskan makanan, jangan paksa dengan memarahi atau merungut. Jangan sesekali menunjukkan wajah yang marah atau risau apabila mereka tidak dapat menghabiskan makanan kerana ada kalanya mereka sengaja tidak mahu makan untuk menarik perhatian ibubapa.


5. Mempelbagaikan makanan yang diberikan kepada mereka supa mereka tidak bosan. Contohnya seperti roti atau biskut serta buah-buahan.


6. Sekiranya anak anda masih tidak mahu makan nasi pada masa yang biasa dihidangkan, jangan paksa. Berikan makanan selain nasi dengan lebih banyak asalkan makanan tersebut berkhasiat setelah beberapa jam kemudian.


7. Ketika anda sedang menyediakan makanan, beritahu anak anda bahawa hidangan sedang disediakan sekurang-kurangnya 15 minit awal untuk membina selera terutama sekali sekiranya mereka sedang leka bermain.


8. Pilih masa makan yang tetap kerana ini membantu kanak-kanak menjadi lebih mudah lapar apabila waktu yang ditetapkan tiba.


9. Makan bersama ahli keluarga yang lain dan jadikan sebagai waktu makan yang ceria bersama keluarga. Biasanya makan bersenderian akan mengurangkan selera mereka.


10. Jangan bertelagah dan marah-marah ketika makan. Jadikan suasana makan sebagai suasana yang santai dan mengembirakan.

Cadangan Supplemen Shaklee Untuk Mengatasi Masalah Anak Kurang Selera Makan


Untuk mengatasi masalah anak yang kurang selera makan atau tak suka makan ini saya mencadangkan:




    • Mempunyai nutrisi yang lengkap dengan 24 jenis mineral dan vitamin.
    • Kaya dengan protein yang boleh membantu menyihatkan sel
    • Mempunyai selenium sebagai antioksida
    • Mengandungi asid folik,biotin, kalsium dan magnasium

Selain tu anda juga boleh tambahkan Chewable Vita-C Plus Shaklee atau Omega Guard Shaklee untuk tingkatkan imunisasi serta makanan tambahan yang baik perkembangan untuk otak anak anda.


Antara Testimoni

anak tak mahu makan


anak tak mahu makan

tambah selera makan dan kuatkan antibodi



Anda mungkin meminati :



Ha..Meal Shake ni sangat bagus untuk kesihatan anak anda..sebab semua nutrisi yang anak anda perlukan ada dalam Meal Shakes Shaklee ni..
Meal Shake ini juga mempunyai 11 jenis mineral, 9 jenis asid amino, sumber fiber & protein yang terbaik, kaya dengan kalsium, dan indeks glisemik yang rendah. 
jadi...

Jom dapatkan Meal Shakes Shaklee untuk si comel anda..
dengan klin gambar dibawah atau hubungi saya seperti maklumat yang tertera dibawah untuk Beli Meal Shake Shaklee kepada si comel anda 

mealshake


eh..nanti dulu..sempena bualan disember 2014 ini Shaklee telah membuat promosi keatas produk Vitamin c dan Vitamin E serta Shaklee Collagen Powder


kolagen


untuk keterangan lanjut jom klik link:
Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.




# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-


Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com
=========================================================================
"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
=========================================================================

Friday, 19 December 2014

Anda Sering Mengalami Gatal-Gatal Mata, Muka, Hidung atau Telinga Selepas Makan Ayam Atau "Seafood" ? Ketahui Cara Alternatif Mengatasi Masalah Gatal-Gatal.



resdung
Sumber Googgle


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Anda seorang yang akan mengalami kegatalan pada mata, telinga, muka, hidung atau telinga sekiranya anda makan ayam atau seafood  ? Ketahuilah sebenarnya ramai orang yang mempunyai masalah seperti anda. 

Masalah gatal-gatal seperti ini biasanya akan dikaitkan dengan penyakit resdung kerana masalah gatal-gatal tersebut adalah salah satu tanda-tanda penyakit resdung tetapi anda yang hanya mempunyai masalah berkala seperti mungkin mempunyai resdung yang tidak kronik.

Sememangnya masalah seperti ini dianggap biasa oleh ramai orang dan tidak perlu dibimbangkan akan tetapi sekiranya keadaan ini berterusan pastinya akan mengganggu dan anda tidak selesa untuk melakukan aktiviti harian anda. 

resdung
Sumber Google


Kesan Daripada Anda Sering Mengalami Gatal-Gatal Mata, Muka, Hidung atau Telinga ini


Benar atau tidak masalah anda yang sering mengalami gatal-gatal mata, muka, hidung atau telinga ini sebenarnya akan menyebabkan anda :
  • Tidur terganggu
  • Cepat Marah
  • Hilang tumpuan
  • Tidak senang duduk kerana tidak selesa

Keadaan ini sememangnya akan mengganggu produktiviti kerja seharian anda sehingga kadang-kadang boleh menyebabkan masalah kesihatan lain seperti sakit kepala dan demam. Oleh itu, anda seharusnya mencari alternatif untuk mengatasi masalah anda ini kerana masalah kegatalan mata, hidung dan telinga ini boleh mengundang kepada keadaan yang lebih serius sekiranya tidak dirawat dan berterusan.


resdung
Sumber Googgle

Ketahui 5 Cara Alternatif Mengatasi Masalah Kegatalan Anda

 Untuk mengatasi masalah kegatalan anda ini anda perlulah:
  • Elakkan mengambil makanan yang akan menyebabkan anda mengalami kegatalan atau alahan.
  • Kurangkan pengambilan makanan yang mengandungi bahan pewarna dan pengawet.
  • Tingkatkan pengambilan sayur - sayuran dan buah - buahan dan air kosong.
  • Sekiranya masalah anda berterusan dan mengganggu kehidupan seharian anda janganlah lupa untuk berjumpa dengan doktor.
  • Ambilah vitamin yang boleh membantu masalah anda.
Oleh itu, saya mencadangkan anda mengambil vitamin :



    • Detox- mencuci darah, menghilangkan toksid dalam badan, mencantikkan kulit.
    • Anti-keradangan dan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung
    • Membaiki sel


    • Mencantikkan kulit 
    • Mengukuhkan sistem imun 
    • Meminimakan kesan histamine - iaitu bahan keradangan dihasilkan oleh sel sebagai respon kepada debunga
 

 Antara Testimoni










Jom ketahui lebih lanjut mengenai Resdung dengan klik link entry:


Jom atasi masalah anda yang sering mengalami gatal-gatal mata, muka, hidung atau telinga selepas makan ayam atau "seafood" ini dengan SET RESDUNG SHAKLEE.

Ha..Jom tingkatkan kesihatan anda dengan ambil SET RESDUNG SHAKLEE ini.. untuk membuat pembelian jom klik pada gambar dibawah atau hubungi saya pada nombor yang tertera dibawah.

Testimoni Jerawat Resdung dengan Alfafa dan Vita-C Shaklee




eh..nanti dulu..sempena bualan disember 2014 ini Shaklee telah membuat promosi keatas produk Vitamin c dan Vitamin E serta Shaklee Collagen Powder


kolagen



untuk keterangan lanjut jom klik link:



Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.







# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-


Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com





=========================================================================


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
=========================================================================

Thursday, 18 December 2014

GIVEAWAY BY KAMEQ DEANNA


segmen blog
Klik Gambar Untuk Ketahui Syarat Penyertaan



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari ni rasanya macam kali ketiga saya sertai Giveaway :D.
Kali ni saya sertai Giveaway yang dianjurkan oleh Blogger


Syarat-syarat penyertaan sangat mudah dan hadiah juga menarik. Jom Sertai Bersama saya :P

Bagaimana nak sertai?

Untuk sertai Give away ini, anda hanya perlu klik pada banner diatas dan ikuti syarat mudah dari penganjur :D


Bila tarikh tutup?

Pesanan Penganjur, 
"Giveaway ni tamat pada jam 10 malam 19 Disember 2014....pemenang akan dipilih secara rawak menggunakan RANDOM.ORG ..Senarai Pemenang akan diumumkan pada 25 Disember 2014."


Jadi sesiapa yang berminat jom cepat sertai bersama saya :D. Semoga anda adalah pemenangnya :p





Eh..nanti dulu..Tau tak..sempena bulan disember 2014 ini Shaklee telah membuat promosi keatas produk Vitamin c dan Vitamin E serta Shaklee Collagen Powder


kolagen



untuk keterangan lanjut jom klik link:
Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.



# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-


Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com




=========================================================================
"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
=========================================================================

Wednesday, 17 December 2014

Anda Mempunyai Masalah Kuku ? Ketahui Cara Alternatif Untuk Mengembalikan Kecantikan Kuku Anda Kembali.


kuku rosak
Sumber Googgle (contoh masalah kuku)



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari ni saya nak kongsikan serba sedikit mengenai masalah kuku. Biasanya masalah kuku ini ramai yang tak perasan atau buat tak endah dan hingga berlarutan sehingga menyebabkan kuku hilang serinya.

Perubahan atau masalah kuku ini biasanya disebabkan faktor-faktor seperti pengambilan ubat-ubat tertentu, merokok dan sering menggunakan cat pada kuku sehinggakan kuku tidak hilang kesegaran dan mudak rosak.


Antara Faktor Yang Sering Menyebabkan Penyakit Pada Kuku


Kuku juga terdedah kepada penyakit. Anda perlu mengenali beberapa keadaan yang biasa berlaku untuk membantu anda mendapatkan rawatan.
  • Jangkitan bakteria
    • Jangkitan lipatan kuku. Biasanya disebabkan oleh jangkitan bakteria. Namun, kulat adalah punca jangkitan yang diketahui. 
     
  • Jangkitan kulat
    • Jangkitan kulat adalah keadaan yang sering berlaku. Kuku boleh dijangkiti kulat yis atau kurap. Kuku boleh menebal dan cacat kerana mungkin plat kuku terpisah dari dasar kuku. Walau bagaimanapun, ia boleh dirawat.
     
  • Cagu
    • Cagu adalah suatu keadaan apabila kuku tumbuh dalam dasar kuku, menyakitkan dan mendapat jangkitan. Ini berkaitan dengan cara memotong kuku yang salah atau berlebihan berat badan (obes). Ia kerap berlaku pada kaki yang besar.



Kenali Masalah Kuku Dan Sebab-Sebab Berlakunya Masalah Tersebut


  • Kuku Yang Kering Dan Rapuh 
Kuku jenis kering dan rapuh ini biasanya terjadi disebabkan kekurangan vitamin A, kalsium dan zatbesi. Selain itu, masalah ini juga dikatakan disebabkan oleh terlalu kerap terendam dengan air sejuk atau panas
  • Kuku Yang Halus Dan Lemah 
 Kuku jenis halus dan lemah ini selalunya disebabkan keturunan atau genetik tetapi ianya boleh terjadi sekiranya kerap menggunakan pembersih kuku yang kuat kesannya.
Selain itu, ia juga dikatakan boleh berpunca daripada kerapnya merendam dalam air. Kuku yang halus dan lemah ini perlukan kadar protien, kalsium dan zat besi yang tinggi untuk memperbaiki keadaan ini.
  • Terkopek Mendatar
Masalah kuku yang terkopek mendatar ini lazimnya terjadi kerana kekurangan vitamin B atau luka pada kulit ari atau dasar kuku. Oleh itu, untuk atasi masalah ini anda perlu mengambil makanan yang mengandungi vitamin B.
  • Kuku Tanduk 
Kuku tanduk adalah kuku yang kelihatan tebal dan keras. Bahagian tepi kuku kelihatan bewarna kuning, hijau atau kecoklatan. Biasanya hal ini terjadi disebabkan pertumbuhan kuku yang terhalang disebabkan pemakaian kasut yang ketat dan terlalu sempit.
  • Kuku Berbintik Putih
Kuku yang mempunyai bintik putih biasanya dikatakan kekurangan zat besi . Akan Tetapi ada juga yang mengatakan ia berlaku disebabkan oleh kecederaan pada dasar kuku. Warna putih pada kuku pada kuku akan hilang sedikit demi sedikit apabila kuku terus tumbuh




Ketahui Cara Alternatif Untuk Mengembalikan Kecantikan Kuku Anda Kembali.



Saya Mencadangakan anda mengambil produk Shaklee yang boleh membantu menagani masalah anda. Antara produk yang boleh membantu masalah kuku anda ialah :

      • Membantu pertumbuhan kuku yang sihat.
      • Mempunyai asid folik atau vitamin B9 yang membantu dalam pertumbuhan dan pembahagian sel, pemulihan DNA dan pertumbuhan sel darah merah yang sihat.
      • Menghalang pertumbuhan kulat dan jangkitan selain membantu pertumbuhan kuku dan rambut yang cantik dan sihat.
      • Biotin yang terdapat dalam vitamin B7 membantu menguatkan imun dan pertumbuhan kuku yang kuat dan sihat
    • Vita-E Complex Shaklee 
      • Vitamin untuk kecantikan dan juga membantu kesihatan kulit dan kuku.
      • Membekalkan nutrisi dan air yang mencukupi untuk kawasan kuku yang mengalami masalah untuk membantu proses pemulihan
      • Bersifat antioksida.
    • Zink Complex Shaklee 
      • Membentu melindungi sel dari radikal bebas kerana sifatnya yang mengandungi antioksida.
      • Membantu menyingkirkan kulat 
      • Tanda putih pada kuku merupakan kesan kekurangan zinc. 
     Selain itu, anda juga boleh mengambil supplemen yang boleh membantu pertumbuhan kuku yang sihat denga
    • VIVIX SHAKLEE
      • Membantu membaiki sel dan kesihatan menyeluruh
    • Collagen Powder Shaklee 
      • Membantu mencegah kuku rapuh dan kuning serta menguatkan kuku
    • ESP Shaklee
      • Mempuyai protein dan asid amino yang membantu pertumbuhan kuku yang sihat.

    Sekiranya masalah kuku ini terjadi kepada anak anda atau anda seorang yang sukar untuk menelan tablet saya cadangkan anda mengambil Meal Shakes Shaklee kerana ia juga boleh membantu
    :


    • Mempunyai nutrisi yang lengkap dengan 24 jenis mineral dan vitamin.
    • Kaya dengan protein yang boleh membantu menyihatkan sel
    • Mempunyai selenium sebagai antioksida
    • Mengandungi asid folik,biotin, kalsium dan magnasium yang juga menyubang kepada kesihatan kuku.

    Tanganilah masalah kuku anda bermula dari sekarang. Jangan biarkan kulat atau masalah kuku anda bermaharajalela di kuku anda!

    Ha..Jom buat pembelian Set Masalah Kuku dengan hubungi saya pada nombor yang tertera dibawah.


    eh..nanti dulu..sempena bualan disember 2014 ini Shaklee telah membuat promosi keatas produk Vitamin c dan Vitamin E serta Shaklee Collagen Powder


    kolagen



    untuk keterangan lanjut jom klik link:
    Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.



    # produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


    #untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-


    Anis Nasuha
    SID : 1154703
    Whatsapp/sms : 019-5690905
    Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
    email : anmashealthcare@google.com




    =========================================================================
    "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
    =========================================================================

    nRelate Posts Only