>

Tuesday 15 July 2014

SET RESDUNG SHAKLEE

set resdung shaklee





Ramai yang tahu apakah penyakit Resdung dan Sinus , persoalannya adakah anda pengetahui perbezaan antara Resdung dan sinus? mari kita lihat perbezaan berdasarkan definisi :
  • Sinus mengikut definisi ialah satu rongga atau ruang seperti sinus vena atau sinus hidung. Sinus hidung (paranasal sinus) pula diterjemahkan kepada rongga udara yang diselaputi mukosa di dalam tulang tengkorak dan  mempunyai hubungan dengan rongga hidung, termasuk sinus ethmoid, frontal, maksilari dan sphenoid.

  • ‘Resdung’ pula adalah istilah Melayu yang biasa digunakan, dijelaskan oleh Kamus Dewan sebagai penyakit hidung yang disebabkan oleh radang pada selaput sinus. Ini tidak salah dari segi terjemahan, tetapi dari istilah perubatan, ianya kurang spesifik. Kebanyakan penyakit hidung akan dirangkumi oleh istilah tersebut.

Antara 2 jenis penyakit yang sering dikaitkan dengan istilah Resdung dan Sinus ini ialah;


1. ‘Allergic rhinitis’ (rhinitis alahan)
Dikenali dari gejala sumbat hidung, hingus yang jernih (‘rhinorrhea’), bersin dan gatal hidung dan kadangkala mata. Penyakit ini kadangkala dicetus oleh debu, makanan atau perubahan cuaca. Sejarah keluarga juga menunjukkan wujudnya penyakit yang sama atau penyakit asma atau ‘eczema’. Penyakit ini biasanya disahkan melalui pemeriksaan klinikal, tanpa perlu menjalani ujian darah, sinar X atau imbasan.

2. Sinusitis
Dalam penyakit ini, seseoramg itu akan mengalami hingus yang kemungkinan bewarna kuning, hijau atau bercampur darah. Ciri utama ialah sakit kepala yang sangat teruk, di dahi atau muka terutamanya di tengah hidung atau pipi; sebelah atau kedua belah boleh berlaku. Sumbat hidung dan demam boleh berlaku. Penyakit ini boleh terjadi sekali, atau berulang kali dan berlanjutan beberapa minggu. 

Penyakit ini sekiranya tidak dirawat boleh menyebabkan penyakit yang lebih serius seperti;

  • penyakit tb
  • jangkitan  kuman
  • boleh  memberi kesan kepada telinga ( boleh pekak)
  • boleh merosakkan penglihatan (boleh buta)
  • boleh memberi kesan buruk komlikasi kepada otak
  • kanser
Walaupun penyakit ini bukanlah penyakit berjangkit tetapi ianya tetap membawa mudharat sekiranya tidak dirawat dan menjejaskan kehidupan seharian kita. 

Skarang ini banyak cara rawatan untuk mengurangkan dan membantu memulihkan resdung..Shaklee juga ada mencadangkan SET RESDUNG untuk membantu pesakit Resdung.

set resdung shaklee


set resdung shaklee



Jom beli skarang dengan klik SET RESDUNG SHAKLEE untuk teruskan urusan pembelian

# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-
Anma’s Healthcare
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com



Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee?? klik CARA NAK JADI AHLI

Ingin tahu kelebihan jadi ahli?? klik KELEBIHAN JADI AHLI 

Ingin tahu kelebihan shaklee?? klikKELEBIHAN SHAKLEE


1 comment:

nRelate Posts Only