>

Friday 24 October 2014

Alfafa Complex Shaklee | Raja Segala Tumbuhan

alfafa raja segala tumbuhan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Hari ni saya nak kongsikan satu produk shaklee yang berasaskan herba yang dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan" iaitu Alfafa.


raja tumbuhan


Apakah Alfafa ini ?

Alfafa merupakan herba yang dikatakan pusat pengumpulan segala akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah dan mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan didalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak sewaktu proses fotosintesis semulajadi.

Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai hingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

Alfafa atau nama saintifiknya "Medicago Sativa" memiliki gred yang paling tinggi dikalangan tumbuhan alfafa .

Perbezaan Alfafa di Shaklee

Alfafa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya diasaskan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950an.

Alfafa ini ditanam secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja kompos atau baja yang bebas daripada bahan kimia.

Daun alfafa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan dan daun yang telah matang ini kaya dengan klorofil. Daun-daun ini akan dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung didalamnya dan bahagian lain akan dilupuskan.

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum diproses menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfafa.


Apakah manfaat utama alfafa ini?

Alfafa ini telah digunakan oleh manusia sejak lebih 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. 

Alfafa ini kaya dengan :
  • protien
  • asid amino
  • klorofil
  • serat
  • 15 zat galian
  • 10 vitamin
  • 8 enzim
  • fitokimia

Tahukah anda?

10 biji alfafa complex Shaklee menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Manfaat utama Alfafa

  • Mencuci hati, darah dan usus - ia  adalah makanan yang sangat berakali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksid dalam badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan dan anti keradangan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan, dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi didalam usus dan perut - membaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  • Menyingirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfafa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfafa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
  • Melawan tumor - memakan 30-50 tablet untuk mengakalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  • Melegakan keletihan - melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
  • Mencegah dan merawat atritis - Melegakan sakit atritis dan kesakitan
  • Meransang pengeluaran susu badan ibu - alfafa kaya dengan nutrien.

Jom dapatkan Alfafa Sekarang. Hanya klik gambar dibawah untuk membuat pembelian secara eSell.


Anda juga boleh menghubungi saya di nombor yang tertera dibawah :D



"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"


Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.
Ingin tahu bagaimana CARA NAK JADI AHLI
Ingin tahu KELEBIHAN SHAKLEE

# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-
Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com

COD Sekitar Alor Setar

nRelate Posts Only