>

Friday 31 October 2014

Pengalaman 14 jam Perjalan ke Johor Bharu

perjalanan 14 jam ke JB



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

Alhamdulillah bersyurkur kepada Allah, hari ni saya dapat berkongsi pengalaman saya perjalanan ke Johor Bharu (JB). Perjalanan nak ke JB untuk ke majlis konvokenyen.

Pada mulanya , saya dan seorang kawan lagi, kami menaiki sebuah bas yang berwarna biru dari Alor Setar yang tiketnya tertulis ke Johor Bharu pada lebih kurang pukul 8.45 pagi. 

Biasanya perjalanan daripada Alor Setar ke Johor Bharu adalah hanya sekitar 12 jam tetapi Alhamdulillah kami sampai juga setelah 14 jam setelah melalui beberapa keadaan.

Pada mulanya kami beranggapan bahawa bas itu hanya ke JB tetapi rupanya turut berhenti di beberapa tempat seperti Seremban dan lain-lain.

perjalanan ke jb
Bas ke 2 yang kami naiki


Nak dijadikan cerita kami terpaksa menaiki bas sampai 4 kali dan bas yang berbeza kerana jumlah penumpang ke JB hanya sekitar 6 orang.

Bas pertama dari Alor Setar ke kawasan Perak, bas ke dua dari perak ke kawasan sekitar selangor dan yang ke tiga bas dari kawasan Selangor ke Kuala Lumpur dan bas yang ke empat iaitu bas yang terakhir bas yang kami naiki di sekitar Kuala Lumpur hingga ke JB.

perjalanan yang panjang
Bas Terakhir Kami Naiki


Inilah pengalaman pertama kami ke JB, dan perjalanan atas bas yang saya rasa paling lama sepanjang saya hidup ini :D
Semasa atas bas tersebut dan pengalaman kami terpaksa bertukar-tukar bas itu saya terfikir bagaimanalah keadaan manusia nanti apabila dibangunkan di padang mahsyar apabila setiap orang menunggu amalan mereka dihisab dan manusia mencari siapakah nabi yang boleh memberikan syafaat kepada mereka dengan dengan berlari-lari mencari nabi-nabi.

Dunia kini sudah akhir zaman, marilah sama-sama kita memperbaharui taubat dan tinggkatkan amalan kita untuk bekalan menuju Ilahi dan akhirat yang kekal abadi.

Kepada Syarikat bas yang berkaitan janganlah buat penumpang korang macam yang telah saya lalui ini, beli tiket mahal tapi terpaksa menaiki 4 bas yang berlainan, saya percaya ramai yang tak nak naik dah bas korang kalau selalu macam tu. Cuba bayangkan kalau orang tua naik bas dan terpaksa naik bas yang berbeza-beza di setiap perhentian. Perbaikilah perkhidmatan bas anda ya. :D


muka letih
Alhamdulillah Akhirnya Sampai 


Ingin mengetahu bagaimana saya mengatasi mabuk kenderaan selama 14 jam perjalanan ke johor jom baca enty seterusnya. :D







"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"


Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.
Ingin tahu bagaimana CARA NAK JADI AHLI
Ingin tahu KELEBIHAN SHAKLEE

# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-
Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com

Pengedar COD sekitar Alor Setar

nRelate Posts Only