>

Wednesday 16 July 2014

SET BUASIR SHAKLEE


Buasir?? Penyakit ini sering melanda orang dewasa berumur diantara 20-30 tahun di malaysia namun tidak ramai yang mengalami tidak mengambil rawatan awal dek kerana malu. Akibatnya ,apabila sudah di peringkat yang lebih teruk buasir ini akan lebih susah untuk ubati.


Mari kita lihat jenis-jenis buasir

Ada dua jenis buasir iaitu dalaman dan luaran.

Buasir atau hemorrhoids boleh di kategorikan kepada dua kumpulan iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.  Buasir dalaman adalah apabila buasir bermula dari dalam saluran dubur. Sementara buasir luaran pula berasal dari kawasan sekeliling lubang dubur.


• Buasir Dalaman:


Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang tertekan, teregang dan kadangkala ianya boleh pecah dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum. Buasir dalaman ini juga boleh menyebabkan pesakit merasa ada ‘ketumbuhan’ (prolapse) terkeluar dilubang anus mereka terutama ketika membuang air besar.


• Buasir Luaran:



Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya



Buasir dalaman ini  boleh dibahagikan kepada 4 bahagian(stage):

Stage I  : Buasir hanya berdarah saja, tetapi tidak terkeluar
   
Stage II  : Buasir terkeluar dan boleh masukkan dengan sendirinya, samada berdarah atau tidak

Stage III : Buasir terkeluar dan perlu ditolak semula ke dalam dengan jari, samada berdarah atau tidak   

Stage IV : Buasir terkeluar dan tidak boleh langsung dimasukkan semula

SET BUASIR SHAKLEEDalam praktik klinikal sebenarnya presentasi pesakit biasanya bercampur-campur diantara perengkat –perengkat diatas dan kebanyakan orang hanya mendapatkan pemeriksaan setelah bertahun-tahun mengalami buasir. Jadi kes buasir kronik biasanya terdapat ‘skin tags’ yang tidak sekata, ‘external haemorroids’, ‘polyp’ (fibroepithelial polyps dan hypertrophic papillae) ataupun terdapat juga ‘anal fissures’ dan ‘fistula’.
Buasir kronik juga boleh terdapat lebih dari 3 tempat klasik mengikut saluran vena di jam 3, 7 dan jam 11  malah boleh meliputi di sekeliling anus.


JOM BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT


Oleh itu bagi anda yang mempunyai masalah buasir...Pihak Shaklee telah mencadangkan suplemen SET BUASIR untuk membantu menangani masalah ini :



SET BUASIR SHAKLEE


Untuk order klik SET BUASIR SHAKLEE untuk urusan seterusnya.



Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee?? klik CARA NAK JADI AHLI

Ingin tahu kelebihan jadi ahli?? klik KELEBIHAN JADI AHLI 

Ingin tahu kelebihan shaklee?? klik KELEBIHAN SHAKLEE

# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-
Anma’s Healthcare
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com

1 comment:

  1. Set buasir shaklee
    http://anmashealthcare.blogspot.com/2014/07/set-buasir-shaklee.html

    ReplyDelete

nRelate Posts Only