>

Sunday 14 December 2014

Apakah Manfaat Kolagen Kepada Tubuh Badan Kita


kolagen
Sumber Google



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sempena promosi Shaklee Collagen Powder pada 10 disember hingga 31 disember 2014 ini saya nak ceritakan serba sedikit mengenai kolagen ini dan apakah manfaat kolagen kepada tubuh badan kita.


Tahukah Anda ?

Kolagen ialah protein struktur berserabut yang membentuk serat putih kulit, tendon, tulang, tulang rawan, dan semua tisu perantara lain. Dengan kata lain, kolagen ialah protein asli yang menjadikan sokongan struktur kebanyakan daripada badan dan adalah bahan utama tisu perantara.


Kolagen sangat penting kepada organ lain dan tisu kekuatan dan sifat-sifat kenyal mereka. 25% berat protein di badan manusia dan tujuh puluh lima peratus kulit kami diperbuat daripada kolagen. Kolagen ialah sebahagian daripada komposisi semula jadi tendon kami, ligamen, sendi, otot, rambut, dan organ penting. 

Apabila terdapat kekurangan kolagen di badan, semuanya terjejas. Badan akan mengalami, kelemahan, keletihan, sakit-sakit, kesakitan, dan satu keseluruhan kekurangan tenaga ialah gejala-gejala utama kekurangan kolagen. Sebagai tambahan, semua gejala-gejala ini meningkatkan tanda-tanda penuaan.


Selain sifat struktur banyaknya, kolagen menjadi satu sebab utama untuk pertumbuhan dan ia membaiki hampir semua tisu badan. Kekurangan kolagen, atau ketidakupayaan untuk menggunakannya dengan betul dalam badan kita, menyebabkan tanda awal penuaan.
Rujukan


kolagen


Antara Faktor Kekurangan Kolagen Dalam Badan

Sebenarnya umur bukanlah faktor utama kerosakan kolagen dalam badan tetapi faktor kerosakan kolagen boleh berlaku disebabkan faktor-faktor seperti selalu terdedah kepada cahaya matahari, radikal bebas (udara, air dan nutrisi), merokok dan lain-lain lagi.

 

Antara Manfaat Utama kolagen Untuk Badan Kita


  • Rambut - membantu mengutkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.
  • Kuku - Membantu menguatkan kuku dan menghilagkan bintik putih pada kuku dan mengekalkan warna kuku yang sihat.
  • Kulit - Kulit akan kurang kering dan lebih anjal. Selain itu, kulit akan cepat sembuh dan membantu mengurangkan parut.
  • Penuaan - Membantu mengurangkan tanda penuaan
  • Tulang - Kolagen juga boleh membantu menguatkan tulang kadar kerapuhan.
  • Sendi - Mengurangkan kesakitan sendi
  • Mata - Kornea memerlukan kolagen untuk membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Otak - Penting untuk kesihatan otak agar dapat mengekalkan minda dalam keadaan baik semakin anda menua.


Ha..untuk atasi masalah-masalah ini jom gunakan Shaklee Collagen Powder kerana kolagen shaklee mampu untuk membantu mengatasi masalah diatas :D


kolagen



Ha..Jom tingkatkan kesihatan anda dengan ambil Shaklee Collagen Powder ini.. untuk membuat pembelian jom klik pada gambar dibawah atau hubungi saya pada nombor yang tertera dibawah.


kolagen



eh..nanti dulu..sempena bualan disember 2014 ini Shaklee telah membuat promosi keatas produk Vitamin c dan Vitamin E serta Shaklee Collagen Powder





untuk keterangan lanjut jom klik link:



Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.







# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-


Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com





=========================================================================


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
=========================================================================

nRelate Posts Only