>

Wednesday 3 December 2014

Kenapa Kita perlukan Vitamin C


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sempena promosi vitamin C pada bulan Disember 2014 ini saya ingin kongsikan sedikit sebanyak mengenai vitamin C Shaklee ni. Vitamin C adalah salah satu vitamin yang sangat diperlukan oleh badan manusia.

Tahukah Anda?


Kekurangan viamin C boleh menyebabkan penyakit berkaitan mulut seperti gusi dan lidah. Selain itu, masalah berkaitan kulit seperti kulit bersisik, kering dan kasar. Masalah lain yang akan berlaku seperti anemia, tulang, antibodi tidak kuat, luka lambat sembuh dan banyak lagi.

kekurangan vitamin C
Sumber Yahoo

Kenapakah vitamin C Shaklee lebih istimewa berbanding Vitamin C yang lain? jom baca sampai habis :D


APAKAH KEISTIMEWAAN DAN PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C BIASA?


  • Vitamin C Shaklee dicipta dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin c adalah bersifat mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.



vitamin c shaklee


  • Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.
  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.


Ha..dah tau kan..apakah keistimewaan dan perbezaan Vitamin C Shaklee, jom kita baca apakah manfaat utama vitamin C untuk tubuh badan kita :D


MANFAAT UTAMA VITAMIN C



  • Imuniti

    • dengan pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi dan juga akan menguatkan tulang dan gigi kita termasuk mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita berpantang digalakkan untuk mengambil buah oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka.
  • Antioksidan
    • ia berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita. Apabila badan terhindar dari risiko serangan radikal, maka sudah tentu peluang untuk kita dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan. 
  • Hypertension
    • ia juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi. 
  • Kecantikan kulit

    • banyak kebaikan vitamin c dalam mengekalkan kulit yang cantik. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang.
    • mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.

    • memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.





Ha..Jom tingkatkan kesihatan anda dengan ambil Substainned Release VIta-C Plus Shaklee ini..
untuk membuat pembelian jom klik pada gambar dibawah atau hubungi saya pada nombor yang tertera dibawah.


vitamin c shaklee



eh..nanti dulu..sempena bualan disember 2014 ini Shaklee telah membuat promosi keatas produk Vitamin c dan Vitamin E.
untuk keterangan lanjut jom klik link:




Inginkan penjimatan lebih 5% pembelian produk shaklee dengan menjadi ahli Shaklee?? Untuk maklumat lanjut klik link dibawah ini.






# produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

#untuk sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut sila hubungi :-

Anis Nasuha
SID : 1154703
Whatsapp/sms : 019-5690905
Fb/pinterest/intagram/tweeter : Anma’s Healthcare
email : anmashealthcare@google.com




=========================================================================

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE. HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"
=========================================================================

nRelate Posts Only